Socjalizm wiecznie żywy, czyli wraca moda na PRL

Czytaj dalej
Fot. Marcin Osman
Lina Szejner

Socjalizm wiecznie żywy, czyli wraca moda na PRL

Lina Szejner

Aż się nie chce wierzyć, ale przyszła moda na lata 50. i 60. we wzornictwie, urządzaniu mieszkań, kreowaniu barów i restauracji. Dla młodych to czas prawdziwej egzotyki. Dla starszych nostalgia i pytanie: czy to naprawdę tak było?

Alina i Marek Grochowiakowie dziesięć lat temu dorobili się własnego domu. Przeprowadzili się z segmentem „Rega” i kompletem wypoczynkowym „Mieszko”. To były w latach 70. meble z wyższej półki, bardzo dobrze zresztą wykonane przez niegdysiejsze Opolskie Fabryki Mebli. Ich córka długo czekała, aż rodziców stać będzie wreszcie na wymianę „gratów” na nowoczesne meble z Ikei, ale doczekała się tego dopiero wtedy, gdy opuściła rodzinny dom i urządzała własne mieszkanie.

- Może chciałabyś na pewien czas wstawić nasze meble, zanim będzie cię stać na te wymarzone? - zapytali rodzic

Córka tylko wzruszyła ramionami:

Napatrzyłam się już na nie. Teraz mam pomysł na to, by urządzić mieszkanie tanio i ciekawie. Muszę tylko pogrzebać u babci na strychu.

Koncepcję podejrzała w jednym z wnętrzarskich pism. Projektant podpowiadał, w jaki sposób zestawić z nowoczesnymi odnalezione meble z lat 50. i 60. Te ostatnie stały na poddaszu domu babci. Młoda kobieta wyniosła je na podwórko i z dezaprobatą patrzyła na to, jak rodzice wnoszą na ich miejsce „Regę i „Mieszka”, bo przecież takie porządne.

Pozostało jeszcze 82% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 8,90 zł miesięcznie.

    już od
    8,90
    /miesiąc
Lina Szejner

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ekstramagazyn.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2020 Polska Press Sp. z o.o.