Polacy nadal licznie wierzą w Boga. Ale często po swojemu

Czytaj dalej
Fot. Fot. 123rf
Krzysztof Ogiolda

Polacy nadal licznie wierzą w Boga. Ale często po swojemu

Krzysztof Ogiolda

Religijność Polaków wymyka się prostemu opisowi. Ponad 80 procent z nas wierzy, że Bóg wysłuchuje modlitw, codziennie modli się tylko połowa. Tylko co 11. osoba wierzy głęboko. Niewierzących najwięcej jest wśród młodych.

Optymista, patrząc na najnowsze badania religijności Polaków wykonane przez CBOS w 2015 roku z okazji 10. rocznicy śmierci św. Jana Pawła II, będzie się cieszył. Wciąż nieco ponad 90 procent społeczeństwa deklaruje wiarę w Boga i przynależność do Kościoła (w przytłaczającej większości katolickiego, tylko 1,5 procent podało przynależność do innych związków wyznaniowych).

Pesymista lub po prostu bardziej krytyczny obserwator zapyta jednak, nie w co czy raczej w kogo wierzą Polacy, ale: jak wierzą? Odpowiedź daje mocno do myślenia. Bo jak wytłumaczyć, że w katolickim - przynajmniej według deklaracji - społeczeństwie tylko 62 procent, czyli niespełna dwie trzecie wierzy w podstawową prawdę chrześcijańską, czyli w zmartwychwstanie. Pozostaje przypomnieć znany cytat ze św. Pawła: „Jeżeli Chrystus nie zmartwychwstał, daremne jest nauczanie nasze i wiara wasza”. Przytoczona powyżej liczba jest zaskakująca, a może szokująca tym mocniej, że o cztery procent Polaków więcej wierzy w przeznaczenie i w to, że życie człowieka zależy od dobrego lub złego losu.

Pozostało jeszcze 88% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 8,90 zł miesięcznie.

    już od
    8,90
    /miesiąc
Krzysztof Ogiolda

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ekstramagazyn.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.