Mężczyźni muszą zacząć się badać! Rak prostaty czy jąder to wcale nie wyrok

Czytaj dalej
Paulina Jęczmionka-Majchrzak

Mężczyźni muszą zacząć się badać! Rak prostaty czy jąder to wcale nie wyrok

Paulina Jęczmionka-Majchrzak

Co może sprzyjać zachorowaniu na męski nowotwór? Jakie objawy mogą niepokoić i co robić dalej? Na te inne pytania odpowiada akcja Movember.

Movember, czyli zapuść wąsa w listopadzie - to hasło rozbrzmiewa już na całym świecie. Wąsy mają skłonić do dyskusji na poważne tematy. Celem kampanii jest bowiem przełamanie tabu na temat męskich nowotworów, zwiększenie świadomości o profilaktyce raka jąder i prostaty i nakłonienie do regularnych badań. W Polsce Movember organizowana jest przez Fundację Kapitan Światełko po raz trzeci. W ubiegłych latach polegała głównie na spotkaniach edukacyjnych. W tym roku poszła o krok dalej - w wybranych galeriach handlowych w kraju prowadzone są badania USG jąder. Do akcji przyłączyły się też wszystkie dzienniki Polska Press Grupy.

Tylko dzięki większej świadomości mężczyzn możemy być bardziej skuteczni w walce z tymi nowotworami. Mamy coraz lepsze narzędzia, możemy lepiej leczyć, ale jeśli pacjent nie przyjdzie o czasie, nasza pomoc może być nieskuteczna

- mówi dr Rafał Olejnik, urolog z Kliniki Nova w Kędzierzynie-Koźlu, która jest partnerem akcji Movember.

Jak zatem mężczyźni powinni o siebie zadbać? Jakie badania mogą przeprowadzić sami, a na jakie zgłosić się do lekarza? Czego unikać, na co zwracać szczególną uwagę?

Pozostało jeszcze 84% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 8,90 zł miesięcznie.

    już od
    8,90
    /miesiąc
Paulina Jęczmionka-Majchrzak

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ekstramagazyn.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2019 Polska Press Sp. z o.o.