Kupują sukienkę na jeden raz, a potem odnoszą do sklepu...

Czytaj dalej
Fot. DAWID LUKASIK/POLSKA PRESS
Alicja Zboińska a.zboinska@dziennik.lodz.pl

Kupują sukienkę na jeden raz, a potem odnoszą do sklepu...

Alicja Zboińska a.zboinska@dziennik.lodz.pl

Maj i pierwsza komunia to okres, gdy kreatywni klienci próbują naciągać handlowców. Chcą zwrócić nietrafione prezenty i nie tylko

Dla handlowców nadchodzą wyjątkowo trudne tygodnie. Choć najczęściej to klienci skarżą się na to, że są oszukiwani przez sprzedawców, to nie brakuje klientów, którzy próbują „wypożyczyć” ubrania lub inny towar na jeden dzień w roku. I nie trafiają do nich argumenty, że co do zasady, pełnowartościowy towar nie podlega zwrotowi ani wymianie. Zależy to tylko od dobrej woli sprzedawców, a ona bywa nadużywana. Oficjalnych statystyk nikt nie prowadzi, ale z szacunków wynika, że ok. 10 proc. kupujących może mieć nie do końca czyste intencje.

Tak bywa m.in. z klientami sklepów z artykułami rtv i agd.

- Po komunii rodzice próbują oddać laptopy, tablety, aparaty fotograficzne - mówi sprzedawca z jednego z łódzkich sklepów z tego typu sprzętem. - Niektórzy mówią wprost, że dziecko dostało np. dwa aparaty i proszą o przyjęcie jednego z nich. Inni próbują oszukiwać: dzieci z okazji komunii otrzymują np. najtańsze laptopy, które mają bardzo słabe parametry. Przychodzi rozczarowanie, rodzice próbują argumentować, że sprzęt jest wadliwy, gdyż nie działają pewne funkcje. A w takim modelu ich nie ma.

Pozostało jeszcze 68% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 8,90 zł miesięcznie.

    już od
    8,90
    /miesiąc
Alicja Zboińska a.zboinska@dziennik.lodz.pl

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ekstramagazyn.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.