Idziemy z psem na zakupy

Czytaj dalej
Fot. Fot.123rf
Dziennik Bałtycki

Idziemy z psem na zakupy

Dziennik Bałtycki

Do niektórych galerii handlowych lub restauracji można już wejść z psem. Trzeba jednak nauczyć go odpowiednich reakcji. Jeśli chcemy uniknąć kłopotów, musimy poświęcić czas na wyszkolenie psa - przypomina Miriam Gołębiewska, trener i psycholog zwierząt

Przed kilkoma dniami gdyńska galeria handlowa Batory postanowiła otworzyć swoje podwoje dla klientów z psami. To dobry pomysł?

Warunkiem zabrania psa do galerii handlowej czy kawiarni jest wcześniejsze wyszkolenie go, by nie było kłopotów. Dobrze, że pojawiają się miejsca, gdzie można wypić z przyjaciółką kawę lub zrobić zakupy bez pozostawiania zwierzęcia w domu. Bardzo podoba mi się ta inicjatywa, skierowana do właścicieli psów żyjących w mieście.

Znam osobę, która musiała wyłożyć sporą kwotę za sukienkę wystawioną przed stoiskiem na gdyńskim rynku. Jej pies postanowił w tym miejscu zaznaczyć teren i zniszczył eleganckie ubranie.

Dlatego trzeba stosować podstawową zasadę - niewychowanego psa nie zabieramy na zakupy. Nieważne, czy jest to doberman, czy malutki york. O tym, jak powstrzymać ulubieńca od takich zachowań, mówiłam już w poprzedniej naszej rozmowie. Wystarczy wcześniej, przed wejściem do sklepu, zabrać psa na dłuższy spacer i konsekwentnie egzekwować zasady wyniesione ze szkolenia.

Kolejnym problemem może być nagłe podbieganie psa do obcych osób. Nie wszyscy to lubią.

Pozostało jeszcze 76% treści.

Jeżeli chcesz przeczytać ten artykuł, wykup dostęp.

Zaloguj się, by czytać artykuł w całości
  • Prenumerata cyfrowa

    Czytaj ten i wszystkie artykuły w ramach prenumeraty już od 8,90 zł miesięcznie.

    już od
    8,90
    /miesiąc
Dziennik Bałtycki

Dodaj pierwszy komentarz

Komentowanie artykułu dostępne jest tylko dla zalogowanych użytkowników, którzy mają do niego dostęp.
Zaloguj się

ekstramagazyn.pl

Polska Press Sp. z o.o. informuje, że wszystkie treści ukazujące się w serwisie podlegają ochronie. Dowiedz się więcej.

Jesteś zainteresowany kupnem treści? Dowiedz się więcej.

© 2000 - 2021 Polska Press Sp. z o.o.